Friday, December 21, 2012

Hamba Allah ~

Assalammualaikum warahmatullahiwabarokatuh ~ haii semuaaa :) sehari tak jumpaa hhehe , saya sibuk kemarin berjalan-jalan dngn keluarga . ade saya nak share nee :) sepanjang cuti ni kann eloklah kita mencari ilmu Allah , kita mendalaminyaa , tidak payah jauh2 perjalanan Al-quran kan adaaa ? kita baca dan juga perlu difahami , ini sangat membantu kita dalam solat, smbil kita solat tu kita tahu maknanya saya juga sering alpa , tidak tahu apa setiap makna ayat al-Quran tapi InsyaAllah Allah akan tolong . Aaammiin ~.

saya juga manusia biasa seperti kamu sering melakukan kesilapan , kesalahan , kemungkaran , saya memahami apa itu ertinya nahi mungkar tetapi tidak melaksanakannya, Ya Allah sungguh besar dosaku ~ moga pintu taubatMu masih terbuka untukku :'( bantu aku ya Allah mencari hidayahMu, petunjukMu ~ ramai orang saya sakiti termasuk family ku , aku perlukan sokongan perlukan kebenaran perlukan seseorang untuk motivasikan diriku . perlu muhasabah diri juga .

Tapi saya yakin dengan qada' dan qadar Allah , saya percaya Allah itu Maha mengetahui, Maha memaafkan hambanya . aku sangat bersyukur aku dilahirkan didunia ini walaupun aku sering mengeluh akan kehidupanku , maafkan aku ya Allah atas kesilapanku ini . Laa Ilaaha illallah muhammadurr Rasululullah ~ tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah . Tiada yang kita percaya melainkan Allah , dan kata-kata manusia itu kadang-kadang bohong dan tidak semestinya benar, al-Quran dan sunnah mampu membawa kita ke syurga *abahku selalu pesan* InsyaAllah Aaamiin  ~ 

umi saya selalu pesan juga kepada kami tentang agama, kadang-kadang ada juga niat untuk berubah , niat untuk kembali ke jalan Allah , tapi syaitan selalu bisik *marah ibumu marahh lawan dia lawann* ya Allah aku patutnya menyeru padaMu bukan pada syaitanirrojiim .. dalam dunia nii tiada yang namanya masalah yang berterusan , semua jawapan sudah terkandung dalam al-Quran dn tinggal kita terokai sahaja . setiap permasalahan itu disudahi dengan penyelesaian , Allah menghendakkan hambanya untuk beriman kepadaNya dan Dia ingin melihat sebesar mana keimanan kita padaNya . pelbagai musibah Allah bagi dan kita perlu redha dan tawakkal kepada Allah bukan duduk termenung menunggu nasib seterusnya .

besar sungguh agung dan azimat al-Quran sehingga Rasulullah S.A.W ada bersabda 'barangsiapa membaca satu ayat daripada al-quran baginya 10 pahala dan tidaklah kukatakan Alif Lam Mim itu sebagai satu ayat tapi tiga ayat untuk 30 pahala . kalau dihitung-hitung cuba jumlahkan ? banyakkan ? apa lagi kalau kita membaca surah yang lain dan memahami makna ayat tersebut . Subhanallah ~

tidak juga saya katakan bahawa saya ini hebat, tetapi saya hanya sekadar berkongsi dan juga apa-apa yang saya kongsikan disini untuk peringatan kepada diri sendiri juga. Saya memohon maaf kalau kalau ada yang terkecil hati , dan mohon dibetulkan kalau-kalau ada yang salah dalam post ini , yang buruk itu datangnya dari saya dan yang baik itu datangnya dari Allah SWT . sebelum berakhir apa salahnya kita berzikir mengingati Allah dan Rasul , jom sama-sama berzikir ; Subhanallah , Alhamdulillah , Allahuakbar ~

kawan-kawan jom solat asar dah azan dahh :) kita jumpa lagi InsyaAllah :)

finished at time-3.47pm (sabtu) 

No comments:

Post a Comment